Star Tekniği- Yetkinlik Bazlı Mülakat Sırasında Adaydan Gelen Cevapların Star Çeşitleri ve Örnekleri








------------------------------------------------------
Hazırlayan : Müge ISPARTALI
Kasım, 2011
-------------------------------------------------------



Sevgili arkadaşlar Star  tekniğini yetkinlik bazlı mülakatlarda kullandığımızı biliyorsunuz.  Ve  gelen cevaplara göre  adayın hangi star cevabını verdiğini aşağıdaki örnekleri okuyabilirsiniz.  Adayın verdiği cevaba  göre  daha fazla soru sorabilirsiniz ve  sondajlama yapabilirsiniz.
Star tekniğinin  ayrıntılı anlatmamı isteyenler olursa  güncelleme yaparız.


S-  Situation (durum)
T - Task (görev)
A - Action (Hareket) 
R-  Result(Sonuç)


a.KISMİ STAR

         1.  Eğitim olmadığı zamanlarda  sistemi test ediyorduk.  Bir gün patron aniden testi bırakmamızı  ve  program için bir kullanım klavuzu hazırlamamız gerektiğini bildirdi. Ancak benim yaptığım test önemli bir sorunla ilgiliydi.  (Sonuç yok)


           2.  Satışları arttımak için promosyon dağıtıyorlardı, akşam olduğunda bizim satışlarımız ise tavan yapmış ve onları geçmiştik. ( Davranış yok)


b.SAHTE STAR

           1.  Kanımca etkili  bir  eğitim olması için önce yönetim anlayışının olumlu  olması gerekli:  çalışanların neler hissettiğini anlamak ve kendini onların yerine  koyarak eğitime bakışını değiştirmek.


           2.   Saatlerce  süren bir toplantıdaydık. Toplantı İngilizce  yapılıyor,  karşı tarafın bir şey anlamadığı gözlerinden anlaşılıyordu. Toplantı  sonunda  satış gerçekleşti.



c.EKSİKSİZ STAR

           1.  Eğitimini verdiğim otomasyon programı yeni yazılmıştı. Bu nedenle, son   kullanıcıya eğitim verirken  ara yüzünde bazı buglar ile karşılaşabiliyorduk.  Ve benimde daha önce karşılaşmadığım  buglar  olabiliyordu.  Aynı zamanda  program çok yeni olduğu ve eğitimi bir an önce bitirmemiz  gerektiği için benimde bilmediğim bazı kısımlar olabiliyordu. Bir gün eğitim sırasında bu bilmediğim yerden bir soru sorulduğunda kendisine nazikçe  tam olarak emin olamadığımı, ama bunu not ettiğimi ve ara verdiğimizde hemen yetkiliye danışacağımı sonra da  kendisine geri döneceğimi  söyledim. Ara verdiğimizde yetkili mühendis arkadaşı aradım ve durumu belirttim. Bana o kısmın işlevini  anlattı ve şu an kullanılmadığını belirtti. Ara bitiminde,  eğitime  başlamadan önce, bütün sınıfa not  aldığım soruyu öğrendiğimi belirterek  gerekli bilgiyi verdim ve sonra eğitime kaldığım yerden devam ettim.


           2.  Yüksek lisansa hazırlanırken, aynı zamanda  işime devam ediyordum. Hafta içi işten geldikten sonra sürekli soru çözüyor, belirli günlerde  etüdlere gidiyor ve  çözemediğim sorular için yardım alıyordum. Hafta sonu sabah 9 aksam 6 arası  kurstaydım. Dolayısı ile  sosyal hayatım da bu süre zarfında  neredeyse  bitmişti. Yaklaşık 4 ay bu şekilde devam ettikten sonra Ales  sınavına girdim, istediğim puanı aldım ve üniversiteye başvurumu yaptıktan sonra mülakatları geçerek yüksek lisansa başladım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

iletişimde Alanlar

Oryantasyon eğitimi sonrasında doldurulabilecek form örneği